Anasayfa > KEP > Kurumsal KEP Başvurusu Yardım

Kurumsal KEP Başvurusu Yardım

1. HESAP VE TARİFE SEÇEKLERİ

  • Hizmet Alma Şekli seçimi nedir?

2 adet tercih vardır. Bunlar;

  1. Sadece Al: Bu seçenek seçildiğinde hesap sadece KEP alabilir anlamına geliyor. Bu seçenek ile alınmış hesaptan KEP gönderimi yapılamaz.
  2. Gönder Al: Bu seçenek seçildiğinde hesap KEP alabilir ve gönderebilir anlamına geliyor.
  • Paket seçimi nedir?

Bu seçenek eğer hizmet alma şekli Gönder Al seçilmiş ise açılır. Sadece al hesaplarda KEP gönderimi yapılamadığı için bu seçeneğe gerek yoktur. KEP hesabından kaç adet KEP gönderilecek ise tercihe göre hesaba paket tanımlanır. Adetlere göre fiyatlar değişiklik göstermektedir. Ör. 20’lik Paket seçilmiş ise bu hesaptan 20 adet KEP gönderilebilir anlamına gelmektedir.

  • KEP Hesabı Süresi nedir?

Hesabın ne kadar süre ile kullanımda olacağı anlamına gelir. Hesap oluşturulduğu andan itibaren başlar tercih edilen yıl kadar sürer.

  • “SMS gönderilsin mi?” ne anlama gelir?

Bu seçenek seçildiğinde KEP adresine bir KEP gelmesi durumunda, hesabın ilgili kullanıcısına SMS aracılığıyla hesaba KEP geldiğinin bildirimi yapılır. Ücretlidir. Hesap satın alınırken ücret ödenmez. Kullanıcıya her SMS gönderildiğinde hesaba tanımlanmış paketten eksiltilir.

  • “E-Posta gönderilsin mi?” ne anlama gelir?

Bu seçenek seçildiğinde KEP adresine bir KEP gelmesi durumunda, hesabın ilgili kullanıcısına standart e-posta aracılığıyla hesaba KEP geldiğinin bildirimi yapılır. Ücretsizdir.

  • “E-Tebligat almak istiyor musunuz?” ne anlama gelir?

Bu seçenek seçildiğinde KEP hesabı e-tebligat almaya uygun hale gelmektedir.

E-Tebligat Nedir?

Resmi merciler tarafından kişilere PTT aracılığıyla posta ile gönderilen tebligatlar, artık elektronik olarak KEP hesabı üzerinden gönderilecektir. Unvanında Anonim veya Limited yer alan şirketlerin tebligatlarını elektronik olarak alma zorunluluğu vardır.

2. KURUMSAL BİLGİLER

Bu bilgiler KEP hesabı talep edilen şirketin bilgileridir, fatura bilgileri ile karıştırılmamalıdır.

 

  • Firma Adı: Bu alana şirketin kısaltma yapılmadan tam unvanı yazılmalıdır.

  • Firma ana faaliyet alanı: Bu alana şirketin unvanında yer alan birincil olarak faaliyet gösterdiği alan yazılmalıdır. Ör. Yazılım, Turizm, İnşaat, Gıda vb.

  • Firma MERSİS No: Bu alana şirketin Merkezi Sicil Kayıt Sistemi (MERSİS) ’ne kayıtlı olduğu 16 haneli numarası yazılır. Bu alan zorunludur. Şirket MERSİS’e kayıtlı değilse KEP hesabı başvurusunda bulunamaz. Öncelikle MERSİS’e kayıt yaptırılması bu numaranın alınması gerekmektedir.

  • Firma Vergi No: Bu alana şirketin Vergi Dairesi’ne kayıt olduğu 10 haneli numara yazılmalıdır.

  • Firma E-Posta: Bu alana şirketin iletişim e-postası yazılmalıdır.

  • Firma Telefon: Bu alana şirketin sabit telefonu yazılmalıdır.

  • Firma Faks: Bu alana şirketin faks telefonu yazılmalıdır.

  • İl: Bu alandan şirketin bulunduğu il seçilmelidir.

  • İlçe: Bu alandan şirketin bulunduğu ilçe seçilmelidir.

  • Cadde: Bu alana şirketin bulunduğu adresin Cadde kısmı yazılmalıdır. Adreste cadde yer almıyorsa şirketin bulunduğu sokak, bulvar veya meydan bilgileri yazılabilir.

  • Mahalle: Bu alana şirketin bulunduğu adresin Mahalle kısmı yazılmalıdır.

  • Bina No/Daire No: Bu alana şirketin bulunduğu Bina No/Daire No yazılmalıdır.

     

3. ANA İŞLEM YETKİLİSİ BİLGİLERİ

Ana işlem Yetkilisi Nedir?

Şirket adına oluşturulan KEP hesabının yöneticisidir. Şirketin yetkilisi olmak zorunda değildir. Hesabın tam yetkili kullanıcısıdır. Hesapta bulunan diğer kullanıcıların yetki ayarlarını yönetir.

  • Kimlik tipi: T.C. vatandaşı ise TC Kimlik No, yabancı bir vatandaş ise Pasaport seçeneği seçilmelidir.

  • Kimlik No: Kimlik tipi TC kimlik No ise, kişinin T.C. kimlik numarası, Pasaport ise Pasaport numarası yazılmalıdır.

  • Adı: T.C. vatandaşı ise sistem otomatik olarak Kimlik Paylaşım Sistemi (KPS)’ni sorgulayarak nüfusa kayıtlı adını getirecektir. Yabancı vatandaş ise adı manuel olarak dikkatli bir şekilde girilmelidir.

  • Soyadı: T.C. vatandaşı ise sistem otomatik olarak Kimlik Paylaşım Sistemi (KPS)’ni sorgulayarak nüfusa kayıtlı soyadını getirecektir. Yabancı vatandaş ise soyadı manuel olarak dikkatli bir şekilde girilmelidir.

  • Unvan: İşlem yetkili olarak tanımlana kullanıcının şirketteki unvanı yazılmalıdır. Ör. Müdür, Koordinatör, Temsilci vb.

  • E-Posta: İşlem yetkili olarak tanımlana kullanıcının iletişim için standart e-posta adresi yazılmalıdır. Aktivasyon ve şifre işlemleri için kullanılacaktır.

  • Cep Telefonu: İşlem yetkili olarak tanımlana kullanıcının iletişim için standart e-posta adresi yazılmalıdır. Şifre ile girişlerde kullanılacaktır. Hesaba giriş yapılırken doğrulama kodları bu telefona SMS ile gönderilecektir.

  • Anne Kızlık Soyadı / Güvenlik Kelimesi: Bu bilgi kullanıcının bilgilerini güncellemesi gerektiği zaman gerekecektir. Bilgi güncelleme sırasında kullanıcının doğruluğunun tespiti için sorulacak güvenlik soruları arasında yer almaktadır. Kullanıcının unutmaması gereken bir bilgi girilmelidir.

  • E-İmza almak istiyor musunuz? : Kurumsal KEP hesabının aktive edilebilmesi ve KEP gönderimi yapabilmesi için elektronik imzaya ihtiyacı vardır. Bu seçeneği seçtiğinizde kullanıcı adına otomatik olarak e-imza başvurusu da alınacaktır. Ek ücrete tabidir.

  • Ana işlem yetkilisinin adı KEP rehberinde yayınlansın mı? : Bu seçenek seçildiğinde KEP rehberinde işlem yetkilisinin adı ve soyadı görüntülenecektir.

  • Ana İşlem yetkilisinin unvanı KEP rehberinde yayınlansın mı? : Bu seçenek seçildiğinde KEP rehberinde işlem yetkilisinin unvanı görüntülenecektir.

KEP Rehberi Nedir?

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından yetkilendirilmiş Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet Sağlayıcıları (KEPHS)’nın ortak oluşturduğu KEP hesaplarının bilgilerinin yer aldığı bir servistir. Sadece herhangi bir KEPHS’den hesap almış bir kullanıcı bu hizmetten yararlanabilmektedir. Her KEPHS’nin kendi ara yüzünden bu hizmet verilebilmektedir. Bireysel KEP hesaplar rehberde görüntülenmesi tercihe bağlıdır fakat Kurumsal KEP hesaplarında şirketin KEP hesap adresi ve unvanı seçenek vermeden yer almak zorunluluğu vardır. Diğer hesap bilgilerinin yayınlanması tercihe bırakılmıştır.

4. KEP HESAP ADI BELİRLEME

Hesap adı seçimi: Hesap adı talep edilen KEP hesabı adıdır. Standart e-posta hesabı gibi sıradan bilgiler ile oluşturulamaz. Talep edildikten sonra yetkililer tarafından kontrol edilerek onaylanmaktadır. Belirli formatlardan tercih edilerek seçilebilir. Bireysel KEP hesaplarında kişinin adı ve soyadı kullanılarak adi.soyadi@hs06.kep.tr veya adi.soyadi.01234@hs06.kep.tr formatlarından biri, Kurumsal KEP hesaplarında ise şirketin ticari adı yer alacak şekilde aşağıdaki örnek formatlardan biri ile seçim yapılabilir.

Kurumsal KEP Hesap Adı Formatları:
gerçekkişiadısoyadı@kurumadı.hs06.kep.tr
gerçekkişiadısoyadı.1234@kurumadı.hs06.kep.tr
tüzelkişiadı@kurumadı.hs06.kep.tr
kurumçalışanı@kurumadı.hs06.kep.tr
kurumçalışanı.1234@kurumadı.hs06.kep.tr
mersisno@hs06.kep.tr
mersisno.kurumadı@hs06.kep.tr
kurumadı@hs06.kep.tr
kurumadı.departman@hs06.kep.tr

 

5. ALT İŞLEM YETKİLİSİ

Alt işlem Yetkilisi Nedir?

Şirket adına oluşturulan KEP hesabının kullanıcısıdır. Şirket yetkilisi olmak zorunda değildir. Temelde hesabı sadece görüntüleyebilir. Diğer yetkileri ana işlem yetkilisi tarafından verilir.

İşlem Yetkilisi Ekle” butonuna tıklayarak açılan pencereden ana işlem yetkilisindeki gibi bilgiler doldurularak oluşturulur. Birden fazla alt işlem yetkilisi hesaba eklenebilir. Hesapta alt işlem yetkilisi olmayabilir. Eklenen her alt işlem yetkilisi için ek ücret alınmaktadır.

 

Yukarıdaki işlemler tamamlandıktan sonra “İleri” butonu ile standart sipariş işlemleri ile devam edebilirsiniz.

 

E-Tugra

Anasayfa

Bilgi Deposu

Hakkımızda

Referanslar

Sertifikalar



Hizmetler

E-İmza

Yenileme

SSL

Zaman Damgası

İletişim

Müşteri Hizmetleri Satış ve Başvuru İşlemleriniz için;

0 850 532 23 14

Teknik Destek ve Kurulum için;

0 850 532 23 12

Sosyal Medya