Home > KEP > KEP Sıkça Sorulan Sorular

KEP Sıkça Sorulan Sorular

1- KEP Nedir?

Kayıtlı elektronik posta (KEP); gönderici ve alıcı kimliklerinin belli olduğu, gönderi zamanının ve içeriğin değiştirilemediği, uyuşmazlık durumunda hukuki geçerliliği olan güvenli elektronik posta hizmetidir. KEP iletisinin kim tarafından gönderildiği, kime gönderildiği, ne zaman gönderildiği, teslim edildiği ve okunduğu bilgileri hukuki delil niteliği taşır.

2- KEP ile ne yapılır?

Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) aşağıda sıralanmış alanların yanı sıra, yer ve mekân bağımsız resmi belge paylaşımı yapmanız gereken tüm alanlarda kullanabileceğiniz, iş ve özel hayatınızı kolaylaştıran, size daha fazla zaman kazandırarak, kullanım ve takip kolaylığı sağlayan bir sistemdir.
KEP ile Tebligat, Ekstre, Talimat, Ödeme emri, Bildirim, İhtar, ihbar, Mutabakat, sözleşme, Fatura, Beyanname, Bildirge, Teklif, sipariş, sipariş onayı, Başvuru, Dilekçe, Duyuru ve çağrıların yapılması İştirak taahhütnamesi, Özgeçmiş gönderimi/alımı ve Müşteri şikâyetlerinin bildirilmesi / alınması yapılabilir.

3- KEP hesabıma nereden ulaşabilirim?

KEP hesabınıza internet erişimi olan her yerden, her an ulaşabilirsiniz.
www.kepkur.com.tr adresini açarak 'KEP Sistemi Giriş' butonundan KEPKUR hesabınıza erişip KEP iletisi alıp, gönderebilir ve hesabınızı yönetebilirsiniz.

4- KEP hesabı açılması için gerekli evraklar nelerdir?

a. KEP hesabı başvuru formu ve taahhütnamesi
b. Nüfus cüzdanı pasaport sürücü belgesi resimli ve T.C kimlik numarasının olması
Not: Bireysel online başvuruda elektronik imza ile taahhütnamesini imzalayabilirler

Tüzel kişiler KEP hesabı açılması için gerekli evraklar
a. KEP hesabı başvuru formu ve taahhütnamesi ( imzalanmış ve kaşelenmiş)
b. Nüfus cüzdanı , pasaport veya sürücü belgesinin aslı (kimlik doğrulamasın için) ve fotokopisi
Not: resimli ve T.C kimlik numarası bulunan resmi belge olması
c. İmza sirküleri
d. Ticaret sicil gazetesi veya 6 ay içinde alınmış faaliyet belgesinin aslı (Ticaret sicil memurluklarından alınmış üzerinde MERSİS numarası ya da Ticaret sicil numarası bulunan ticaret sicil tasdiknamesinin veya faaliyet belgesinin aslı)

5- KEP nerelerde kullanılır?
 

  • Resmi, özel ve ticari her türlü belge veya yazı
  • Kamu Kurumları arasında ve kurum içi yazışmalar
  • Kurumlar, şirketler ve şahıslar arasında yazışmalar
  • Beyanname
  • Bildirim / Başvuru
  • Tebligat / Telif Hakkı / Çağrı
  • İhtar / İhbar / Teyit / Dilekçe
  • İştirak Taahhütnamesi
  • Abonelik / Üyelik
  • Elektronik Fatura / Ödeme Emri
  • Elektronik Fatura / Ödeme Emri
  • Duyuru / Dilekçe
  • Banka Hesap Ekstreleri / Kredi Kartı Ekstreleri
  • Sipariş / Sipariş Onay
  • Sözleşme / Teklif / Kira Kontratı
  • Sigorta İşlemleri
  • Fatura / Mutabakat / Dekont / Makbuz
  • Kredi Başvuruları
  • Bordro / İzin formları
  • İhale Teklifleri
  • Müşteri Bilgilendirme / Mutabakat / İtiraz


6- KEP kullanmak için elektronik imza almam gerekiyor mu?

Kayıtlı elektronik posta sisteminde gönderim yapabilmek için elektronik imza sahibi olunması gerekmektedir

7- KEP almak zorunlumudur. Kimler almak zorundadır

7201 Sayılı Tebligat Kanununda düzenlemeye gidilmiş ve 19.01.2013 tarihinde Kanuna eklenen 7/A maddesi gereği Devlet Kurumları tarafından 19.01.2013 tarihinden itibaren Anonim Şirket, Limited Şirket ve Sermayesi Paylara Bölünmüş Komandit şirketlere elektronik yolla tebligat yapılması zorunluluğu getirilmiştir.

8- Hesabımı çaldırdım.Güvenlik açısından hesabımı kapattığınızda tekrar aktif hale getirmek için ücret ödemesi yapıyormuyum?

KEP Hesabınızın şifresini değiştirebilirsiniz kapattırabilirsiniz Kep adresinizi iptal ettirdiyseniz yeniden ücret ödeyerek başvuru yapabilirsiniz

9- KEP göndereceğim gerçek yada Tüzel kişinin KEP'i olup olmadığını nerden görebilirim, KEP rehberini nerden sorgulatırım?

KEP göndereceğiniz gerçek yada Tüzel kişinin KEP'i olup olmadığını öğrenebilirsiniz, KEP rehberi sorgulamaları zorunlu veya isteğe bağlı rehber alanları kullanılarak gerçekleştirilir.

10- Gönderimin alıcıya ulaştığını nerden görebilirim? Okundu uyarısı geliyor mu?

KEP iletisi 24 saat içerisinde alıcı tarafından okunmadığı durumunda size iletilir ve alıcının KEP iletinizi yasal olarak okunduğu kabul edilir. KEP Hesabınızda bulunan “Deliller kutusu” bölümünden bu bilgilere ulaşabilirsiniz.

11- E-imza almam şart mı e-imzam yoksa KEP gönderebilir miyim?

Hayır gönderemesiniz. KEP göndermek için e-imzanızın olması gerekiyor. E-imzanız yok ise iletilen KEP gönderilerini alabilirsiniz.


12- KEP adresimi bir başkasına devredebilir miyim?

KEP adresi bir başkasına devredilemez.

13- KEP hesabımı başkasına kullandırabilir miyim?

Gerçek kişiler KEP hesaplarını yalnızca kendileri kullanabilir. Tüzel kişiler ise hesaplarını kendi hesaplarına kullanmak üzere, başvuru sırasında veya daha sonradan bir veya birden fazla işlem yetkilisi tanımlayabilirler.

14- KEP hesabımı tamamen kapatmak istiyorum, ne yapmalıyım?

KEP hesaplarının kapatılmasına ilişkin talepleri yedi gün yirmi dört saat kesintisiz olarak alınmasını sağlamaktadırlar. bu talepleri çağrı merkezi ve internet sayfası üzerinden gerekli kimlik doğrulamaları yaptıktan sonra gerçekleştirmektedirler. Kullanıma kapatılan KEP hesabından ileti gönderimi ve alımı engellenmektedir. Ancak kapatılan KEP hesabı, hesap sahibinin erişebilmesi için en az üç ay süreyle KEPHS tarafından açık tutulmak zorundadır

15- KEP adresim rehberde kaydım olması gerekiyor mu?

Bireysel kullanıcılar için KEP Rehberinde kayıtlarının bulunması isteğe bağlıdır. Tüzel kişilerin KEP rehberinde bulunmaları zorunludur.

16- KEP almak isteyen kişiler T.C. vatandaşı olması şart mıdır?

T.C. vatandaşı olma şartı yoktur. Pasaport ile kendisinin başvurusunu almamız halinde KEP adresini oluşturula bilinir.

17- KEP gönderirken kullandığım e-imzamın içinde Kep.tr adresimin olması gerekiyor mu?

Böyle bir zorunluluk bulunmamaktadır. Başvurunuzda talep etmeniz halinde, e-İmza için gerekli nitelikli elektronik sertifikanıza KEP adresi yazılabilir.

18- Hatalı gönderdiğim KEP’i iptal edebilirmiyim?

Hayır. Gönderim sırasında delil oluştuğu için, iptal edilemez.

19- Daha önce kapattırdığım KEP hesabımı tekrar açtırabilir miyim?

Kullanıma kapatılan KEP hesabı, ancak hesap sahibinin tekrar açılmasını talep etmesi üzerine, yeniden başvurusu yapılması ve kimlik tespitine ilişkin gerekli işlemleri yaptırması halinde tekrar kullanıma açılabilir.

Anasayfa

Hakkımızda

Referanslar

Sertifikalar



E-İmza

KEP

SSL

Zaman Damgası


Satış ve Teknik Destek için

İletişim;

0312 472 21 13