Anasayfa > Elektronik İmza > E-imza Yenileme > Sıkça Sorulan Sorular

Sıkça Sorulan Sorular

Bu dökümanda e-imza yenilemesi için sıkça sorulan sorular ve cevapları bulunmaktadır.                        

1. ) Sertifikamın süresinin bitip bitmediğini nasıl anlarım?
Bilgisayarınızda kurulu olan Token Yönetim programını çalıştırarak sertifika içerisinden sertifikanızın süresini kontrol edebilirsiniz. Ayrıca sertifika süresi bitmeden 90 gün kala, 60 gün kala, 45 gün kala, 30 gün kala ve 15 gün kala sistemde kayıtlı olan mail adresine ve kayıtlı olan cep telefonu adresine bilgilendirme mesajları gönderilir. 

2. ) Sertifika sürem bitmesi durumunda yenileme yapabilir miyim?
Sertifika süresinin bitiminden sonra 6 ay içerisinde sertifikanızın yenileme işlemini gerçekleştirebilirsiniz.  Ayrıca süre bitmeden de yenileme yapılabilir. Süre bitmeden yapılan yenileme işlemlerinde kalan süre yenilenen sertifika süresinin üzerine eklenir. 

3. ) Sertifika yenileme başvurusu nasıl yapılır?
Sertifika yenileme başvurusu 2 farklı yöntem ile yapılabilir. 
- E-Tuğra ofislerine gelerek Başvuru formu ile gerçekleştirebilir
- Online sistem üzerinden başvuru gerçekleştirilebilir.

4. ) Sertifika yenileme başvurusunda kimlik tespiti nasıl yapılır?
Sertifika yenileme işleminde kimlik tespiti 3 farklı yöntem ile gerçekleştirilebilir. Bu yöntemler sırası ile 

a. Seçenek: Ofislerimize gelerek Yenilemenizi yapabilirsiniz.
Yenileme başvuru formunu doldurur ve kullanıcı taahhütnamesi Ofis yetkilimiz huzurunda kimlik tespiti ile imzalanır.

Eğer e-imzanız firma adına düzenlenmişse;
- İmza sirküsü,
- Son 6 ay içerisinde alınmış faaliyet belgesi veya sicil gazetesi gereklidir.


b. Seçenek: E-imzanızı kullanarak yenileme yapabilirsiniz.

“e-tuğra” web sitesinde bulunan interaktif işlemler üzerinde Yenileme Başvuru Formu”nu doldurup mevcut e-imzanız ile imzalayarak yenileme başvurusunda bulunabilirsiniz.

Eğer e-imzanız firma adına düzenlenmişse
- İmza sirküsü,
- Son 6 ay içerisinde alınmış faaliyet belgesi veya sicil gazetesi gereklidir.


c. Seçenek: Elektronik Doğrulama yaparak yenileme yapabilirsiniz.

 “e-tuğra” web sitesinde bulunan interaktif işlemler üzerinde Yenileme Başvuru Formu”nu doldurup mevcut e-imzanız ile imzalayarak yenileme başvurusunda bulunabilirsiniz.
Yenileme başvuru formunu ve kullanıcı taahhütnamesi ile imzalanır ve kimlik fotokopisi ile müşteri temsilcisine mail ortamında iletilir.

Eğer e-imzanız firma adına düzenlenmişse
- İmza sirküsü,
- Son 6 ay içerisinde alınmış faaliyet belgesi veya sicil gazetesi gereklidir.
 

5. ) Yenileme sonrasında hemen e-imzamı kullanabilir miyim?
Sertifika yenileme başvurusunda başvuru sahibine sadece e-imzanın basıldığı sim kartı( çip) gönderilir. Sertifika sahibi bu gelen çipi mevcutta kullandığı akıllı kart içerisinden çıkartarak yeni gelen çipi uygun şekilde takar kullanıma hazır hale getirir. 

6. ) Yenileme sonrasında E-imza şifrem değişir mi?
Sertifika yenilemesi sonrasında yeni gelen sertifika için tekrar aktivasyon işlemi yapılarak yeniden şifre oluşturulur. 

E-Tugra

Anasayfa

Bilgi Deposu

Hakkımızda

Referanslar

Sertifikalar



Hizmetler

E-İmza

Yenileme

SSL

Zaman Damgası

İletişim

Müşteri Hizmetleri Satış ve Başvuru İşlemleriniz için;

0 850 532 23 14

Teknik Destek ve Kurulum için;

0 850 532 23 12

Sosyal Medya